Monday, October 10, 2011

KENAPA ANDA MEMERLUKAN "MEDICAL CARD" HARI INI?? - testimonial dari diri sendiri :)



Assalamualaikum :) Khairul here. nk apdet skit sal medical kad kebetulan plak anak baru je discharged semalam since slasa 5/10 kt KPJ, shah alam sal dmm+selsema+batok+kahak...kire 5hari 4mlm kt sne :) hmmm cm biasalah sekarang ni bkn tk nk p hospital gomen cuma yelah kadang2 kita ni kan nak kan keselesaan, lpas tu plak rawatan dan layanan terbaik untuk anak2, lagi2 plak bila anak kecik lagi ni perlukan perhatian dari kedua2 mak bapak, dh tentulah kalo bole nk ada bilik yg ada privacy jadi senanglah nk uruskan pape yg patut..

Bnyk cara tuk kita masuk private spital nowadays samada GL dari company especially yg gah2 pnya lah atau pn pakai jek medikal kad cm ktorang nih :) sblm ni dok gunakan GL dr company wifey jek tu pn kaver 80% yg lagi 20% kna baya sndri tp dari salary deduction lah...


Liyana Afiqah dh dmm since sunday a week b4  tu temp dia tk lari 37-39 deg..ahad tu mmg dh p kpj jd cm biasa kalo tk ok gak dlm masa 3 hari tu kna refer balik..jadi slasa tu mmg dmm dia tk ok + batok2 sal tekak dia pn merah2 sal infection..jadi doc pn ckp kna tahan...hmmm apa bole buat  terima ajelah..

jd procedure dia cm biasa, once confirm admit nurse akn tnya u nk masuk pakai cmpany GL kaa ins kaver ka atau cashyyy...jadik apa lagi gue bg ler Afiqah pnya MAA Takaful SmartMedic 100..admision dept akn  cek dgn agent MAA nk verify samada polisi kita ni idop lagi kaa payment smua ok kaa etc.tk smp sejam dorang  dh isu inpatient GL :) yeay bole masuk bilik dh!


heheheh...kalo uolss xtau atau mungkin dh tau kalo tkde GL atau masuk private ni confirm deposit yg korang kna kua is between rm2k-5k++ depending on hospital itself (lain spital lain depo yg diminta) bilik yg korang nk, jenis penyakit etc kalo lg kritikal lagi bnyklah deposit yang dorang mintak..dan jgn risau dgn deposit tadi dorang akan gune abeh n korang kna topup lagi kalo bill lagi tinggi heheh..n kalo ada GL ni biasa tkyah deposit n ada gak minta deposit tp jgn risau mmg less dari rm500 :) dan jgn risau gak deposit tadi akan dipulangkan :)..cm kes ktorang plak TIADA DEPOSIT DIPERLUKAN HARAP MAKLUM :) MASUK WITH 0 DEPOSIT :)


sebelum tu plak nk dijadikan cita kitorang ada lah kol prince court ni tnya bpe rate single bed dan bpe deposit yang dorang nk...n kalo uolss nk tau single standard room rate RM150 - memang kna dgn plan 1 bilik RM150 :) nxt time bole p prince court plak kekeke - dan KALO MAA DH ISU GL INPATIENT NO DEPOSIT ARE REQUIRED OKKKK...kalo tk, kna sediakan cm biasalah RM2000 :)

alhamdulillah lpas 5hari 4mlm kt KPJ tu afiqah beransur pulih n bule discharge yeay! jadi pergi ler admision tuk clearkn hal dish Afiqah n  total bill spnjang dia kt sne ialah RM3557.35 DAN YANG PERLU KITORANG BAYAR CUMA RM65.50 SHJ..apa tk percaya??haa percayalah dh nama pn TIADA CO-PAYMENT/CO-TAKAFUL/CO-INSURANS 10% mmglah akan kaver 100% bil..dan knapa plak kitorang kna baya RM65 tuh??aiii biasalah tkkn smua mende nk free betul tk??kalo p klinik gomen pn kna kua duit baya bayaran pendaftaran haa jadi samalah bil RM65.50 tu tuk baya admision, ID band (gelang kt tangan tuk ID kita) + facial tisues hehehe cm lawak tu pn nk charged ek..tp berbaloi betul tk??kita kua cuma RM65.50 shj dan bil yg lain RM3491.85 (consultation+medication+ward visit+lab+baby cot+mkn etc) ALL covered by MAA 100%!! haa ni dia buktinye :)


jadi apa pendapat korang??berbaloi ke tak ada medical card ni??bkn mahal pn cume premium bulanan bermula dari rm50++ (smua orang mampu milik) dan apa yg korang akan dpt??
- dh tentu bole masuk private hospital 
- bilik bermula dari RM150/shari 
- had tahunan bermula dari RM50k
- had seumor idup bermula dari RM150k
- tabung khairat kematian (sebarang sebab)
- tiada co-payment/co-takaful/so-insurans 
  - list panel hospital antara yg terbaek di Malaysia

jadi renung-renungkan lah samada perlu atau tidak kita/anak/isteri atau sapa sje memilik medical kad pada hari ini..niat memiliki bukan untuk bermegah masuk private hospital tetapi keselesaan, mendapat rawatan yang terbaik, tidak perlu menunggu giliran terlalu lama dan yg lain2 lagi itulah yang perlu kita amik kira :)
sile PM kalo nk tau lebih lanjut mengenai MAA Takaful SmartMedic 100 
KHAIRUL / 012-3793162, 0136394960 / crossbones883@gmail.com / BBpin 21F448DC

Now with MAA Takaful SmartMedic 100, everybody can go to private hospital! 


    Friday, September 23, 2011

    MEDICAL CARD @ KAD PERUBATAN, MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100

    Assalamualaikum...bersua kita kembali hehehe...okeh malas nk ckp panjang2 sbb explanation kt bawah ni pn dh cukup panjang..Bukan apa entry sebelum ni dh cita skit sal sya baru jek lulus xam takaful dan sekarang ni bernaung dibawah MAA Takaful Berhad

     Jadi nk promosi skit sal kad perubatan dari MAA Takaful. Murah dan mampu dimiliki. Jadi kpd yang masih belum punyai kad perubatan @ medikal kad, bolelah segera mendapatkan kad perubatan MAA Takaful hari ini. Sediakan payung sebelum hujan. Sediakan persediaan sebelum ditimpa musibah penyakit :)
    MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100 MEDICAL CARD
    PENGENALAN
    MAA Takaful Smart Medic 100 merupakan kad perubatan yang memberikan ketenangan kepada anda dan keluarga dengan memberikan perlindungan pembedahan dan manfaat hospital yang komprehensif apabila anda memerlukannya. Dengan kos perubatan yang meningkat saban hari, kad perubatan ini merupakan penyelesaian kepada masalah ini dan anda tidak lagi perlu meminta-minta untuk sumber kewangan bagi membiayai bil-bil perubatan atau pn menangung utang kad kredit (sumber utusan malaysia baru2 ni: Hutang Perubatan Tinggi - sila rujuk utusan online arkib 20/9/2011
    TIADA KO-TAKAFUL
    Kad perubatan MAA Takaful tidak mempunyai ko-takaful 10%. Ko-takaful bermaksud peserta takaful harus membayar 10% dari jumlah bil perubatan yang dikenakan. Sesetengah pengedali takaful di Malaysia mengenakan Ko-takaful ini pada kad perubatan mereka. Namun dengan MAA Takaful Smart Medic, tiada ko-takaful dikenakan dan bil perubatan anda akan ditanggung 100%.

    KAD PERUBATAN TUNGGAL (STAND ALONE)
    Kad Perubatan MAA Takaful Smart Medic adalah kad perubatan tunggal di mana ia tidak perlu digabungkan dengan mana-mana pelan takaful hayat. Ini bermakna anda boleh mempunyai kad perubatan sahaja tanpa perlu memiliki pelan takaful lain.

    PEMBAHARUAN DIJAMIN
    Kad perubatan ini dijamin pembaharuannya setiap tahun. Boleh digunakan sehingga umur 80 tahun.

    KAD PERUBATAN YANG MURAH DAN MAMPU DIMILIKI
    Dengan hanya premium yang berpatutan, anda mampu memiliki kad perubatan dengan nilai had tahunan dari RM50,000 sehingga RM200,000.

    MANFAAT KHAIRAT KEMATIAN YANG TINGGI
    MAA Takaful Smart Medic 100 menawarkan khairat kematian sebanyak RM5000 untuk apa jua sebab kematian (kalo kes bunuh diri tahun pertama tk kaver tp kalo nk gak rm5k tu haa sile bunuh diri tahun kedua konpem waris akan dpt rm5k tu hehehe)

    PANEL HOSPITAL TERBAIK SELURUH MALAYSIA
    MAA Takaful mempunyai 99 panel hospital seluruh Malaysia. 
    oppppss..Berlaku kesilapan kat senarai atas ni dimana panel untuk negeri PAHANG tertinggal ;) Btw bawah ni senarai panel di Negeri Pahang

    61 Darul Makmur Medical Centre        609-534 9988
    62 Hospital Pakar PRKMUIP                609-513 7110
    63 KCDC Hospital                              609-513 8899
    64 Kuantan Specialist Hospital           609-567 8588
    65 Kuantan Medical Centre                609-514 2828

    JADUAL MANFAAT MAA TAKAFUL SMART MEDIC 100

    JADUAL BAYARAN MAA TAKAFUL SMART MEDIC 100
    *Mulai 1 April 2012, semua permohonan baru Kad Perubatan Smart Medic 100 stand alone hanya menggunakan kaedah bayaran secara tahunan sahaja. Walaubagaimanapun, kad perubatan yang diambil bersama mana-mana produk takafulink masih boleh dibayar secara bulanan. (Sila hubungi atau emel untuk penjelasan dgn lebih jelas)
    *SmartMedic 100 bekerjasama dengan salah sebuah ‘Managed Care Organization’ iaitu  Metronic iCares Services. Metronic iCares Services menyediakan anda dengan bantuan percuma 24 jam bagi memudahkan anda;
    • Kemasukan ke Hospital
    • Penyelesaian terus ke atas bil-bil hospital sejurus selepas keluar hospital*


    Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SmartMedic 100 ni bolelah contact atau emel sya seperti dibawah ini :)
    Khairul / BBpin 21F448DC / 012 379 3162 / 012 659 3162 / khairulramleemaatakaful@gmail.com