Thursday, November 29, 2012

OWN TESTIMONIAL - Terima kasih MAA Takaful SmartMedic 100 Medical Card!

hOLLa pEEpS!

Okeh entry kali ni nak cita sikit sal OWN TESTIMONIAL ;) Last 2 weeks, 18/11 - 21/11 anak kedua saya, Liyana Athirah kna hospitalized @ DARUL EHSAN MEDICAL CENTRE (DEMC) disebabkan oleh Oral Trush..Punca Oral thrush ni kalo ikut paedtrician dari puting susu..Jadi disebabkan oral thrush ni bacteria tadi dah sampai ke usus Athirah dan mulalah dia muntah n cirit-birit..Banyak kali gak lah sampai kitorang siap pergi DEMC pukul 4 pagi hari dia admitted tu..Fuhhh dugaan sungguh..Umur Athirah baru je masuk umur 4 bulan haritu..
Lega gak sebab awal2 lagi dah apply MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100 MEDICAL CARD untuk Athirah ;) jadi tk perlu nk risau kalau emergency semacam ni..Untuk pengetahuan korang, untuk kes-kes seperti CIRIT-BIRIT, DEMAM, DEMAM DENGGI, H1N1, PENYAKIT KAKI TANGAN KUKU DAN MULUT(HMFD), KEMALANGAN DAN KES-KES KECEMASAN, SELEPAS 30 HARI JOINED, SUDAH BOLE DIGUNAKAN SERTA-MERTA! 
Untuk penyakit-penyakit kritikal lain pula, penggunaanya hanya selepas tempoh matang selama 120 hari.Kesian gak Athirah kna drip masa kat dalam wad huhu..
Penggunaan Medical Card ni mudah je..Bila confirm yang pemegang polisi kena hospitalized, staff nurse akan minta kita polisi number untuk diperiksa dan tujuan mendapat Guarantee Letter (GL)..Sebaik GL tadi approve, Admission & Discharge staff akan minta kita deposit as a security deposit (JANGAN RISAU SURE AKAN REFUND LORRR) between RM0-RM300 dan jangan korang tak percaya kalau saya cakap yang saya masuk DEMC dengan ZERO DEPOSIT! wOOt WooT! KEBIASAANNYA KALAU NAK MASUK PRIVATE HOSPITAL NI DEPOSIT YANG DIKENAKAN IALAH RM2000 DAN KEATAS (BERGANTUNG KEPADA SERIUS KE TAK PENYAKIT) 
Ni lah jumlah deposit yang perlu kita sediakan bila tiada MEDICAL CARD ataupun guarantee letter
Room yang Athirah layak ialah Single Bed Room dan macam biasalah kitorang semua akan berkampung disana! Hahahaha...This is not the first time anak kitorang masuk spital jadi dah tau dah apa yang perlu dibawa mcm tikar, comforter, bantal bucuk (WAJIB!) kesana..Haa tengok aje bawah ni hehehe...
Liyana Afiqah selamat dah tidor dengan bantal bucuk guer yg kaler ijau tu hehehe 
Masa dok tunggu bilik
Haa selesa dan luaskn?? Tak seronok ke bila sakit2 dapat bilik macam ni?
Ni lah salah satu kebaikan dan kelebihan bila ada Medical Card :) Kita dapat privacy sendiri n bila orang datang melawat pn selesa dan tak ganggu patient lain..Husband n wife pn bole stay n jaga skali jadi taklah si wife sensorang je jaga..Bagi yang belum pernah ada pengalaman anak sakit kna tahan wad ni, HANYA SI IBU SAHAJA YANG DIBENARKAN MENJAGA ANAK ye arap maklum :) Jadi bila dapat single bed cmni haa duduk ler seramai mana yang korang nk hehehe...Angkut je anak semua dalam tu huhu jangan sampai buat kecoh sudahhh...

Selain dari dapat privacy, nak panggil nurse pun senang, takyah nk jerit2 ke nk tunggu lama ke staff nurse nak layan atau bile kita perlukan bantuan dorang nih..Tekan je butang nnt datang lah dorang tk kisah lah pukul berapa sebab dorang ni mmg bertugas 24 jam! Nak mintak air panas pun tekan je hehehe staff nurse akan tolong ambilkan :) Makanan pun kita boleh pilih dari menu yang dorang sediakan tp mcm biasalah lauk2 kat hospital ni smua dijaga oleh pakar pemakanan (DIETITIAN) jadi rasa dia paham2 sajelah ye :p 
Taraaaa...Alhamdulillah lpas 4 hari 3 malam berkampung @ DEMC, Athirah boleh discharge dah :) Ni lah jumlah bil sepanjang Athirah kat sana dan jumlah yang perlu kitorang bayar..Dari TOTAL BILL AMOUNT RM2591.16, KITORANG CUMA PERLU BAYAR RM64.20 SAHAJA! Yang selebihnya sapa yang uruskn?? MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100 lah yang akan uruskan ;) Seronok ke tak seronok kalau masuk private hospital dengan bil semacam tu korang cuma baya tu je?? Mestilah seronok kan...Tu ada lah SALAH SATU KELEBIHAN UTAMA yang ada bila kita punya MEDICAL CARD NI.. Lepas ni nak claim untuk hospital allowance pulak ;) Selain dari hospital allowance, follow up treatment pun bole juga claim ;)

Jadi kalau korang berminat untuk dapatkan MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100 MEDICAL CARD ni masih belum terlambat lagi..Sediakan segera sebelum apa2 sesuatu kejadian buruk terjadi..Lagi cepat kita sediakan, lagi cepat Medical Card bole membantu kita dikala kecemasan..

khairul / 012-3793162 (whatsapp) / crossbones883@gmail.com  







No comments:

Post a Comment