Thursday, February 21, 2013

MAA TAKAFUL MYACCOUNT

As-salam peeps! Entry kali ni nk cita skit sal "MyAccount".. MyAccount ni khas ditujukan untuk semua pemegang2 polisi MAA Takaful. Tujuan utama MyAccount ni selain dari kita boleh view certificate polisi kita, kita juga bole keep track tuk payment records +  bila kita punya next due date payment..

Selain dari tu, pemegang polisi boleh juga view consultant detail & juga leader untuk consultant tadi..Jadi sekiranya tak dapat contact consultant tadi, pemegang polisi bolelah contact terus direct leader..

MyAccount ini diwujudkan bagi keselesaan untuk pemegang polisi supaya mereka boleh menyemak certificate tanpa perlu berurusan terus dengan customer service.. Ia juga diwujudkan supaya tidak berlaku sebarang kes-kes penipuan lebih-lebih lagi melibatkan wang ringgit premium yang kita bayar.. Seperti pernah ada satu kes dimana pemegang polisi yang memberi premium setiap bulan kepada consultant & menganggap consultant tadi akan buat bayaran terus ke kaunter tetapi bila buat semakan polisi tidak lansung wujud.. Kemanakan wang yg selama ini dibayar?? Ada pula kes yang melibatkan penipuan jumlah premium bulanan seperti pemegang polisi membayar premium sebanyak RM250 sebulan tetapi setelah 6 tahun mengambil polisi, rupa2nya premium yang sepatutnya perlu dibayar ialah RM150/sebulan..

Sebagai pemegang polisi, kita perlu juga mengambil tau hak & tanggungjawab untuk menyemak kalau boleh 3 bulan sekali payment records agar polisi tadi tiada sebarang masalah terutama dari segi pembayaran.. Walaupun dengan dunia moden ni smuanya guna online perlu kita sedar juga online ni pun kadang2 bengong jugak ada masa-masanya hehehe.. 

Jadi tujuan utama MyAccount ini diwujudkan adalah bagi memudah & menjimatkan masa pemegang-pemegang polisi di MAA Takaful Berhad ;) Kepada pemegang polisi yang masih belum mendatfar, klik SHJ di link https://www.maatakaful.com.my/MyAccount/loginpage.aspx & ikut arahan..

Peringatan! Bila kita mengisi nama penuh, sila pastikan BIN / BINTI adalah penuh dan jangan guna B / BT.. Semuanya maklumat yang nak diisi harus sama dengan polisi.. Sekiranya ada sebarang masalah bolehlah hubungi saya terus ya!

Kepada yang berminat untuk mengambil polisi bersama MAA Takaful, bolelah contact saya juga ya! Kenapa anda perlu pilih MAA Takaful Berhad sebagai agensi yang menguruskan hal Takaful anda? Kerana produk MAA Takaful adalah produk Takaful yang terbaik berbanding yang ada diluar sana!



No comments:

Post a Comment