Wednesday, January 25, 2012

MUSIM DENGGI DAH BERMULA! DAPATKAN KAD PERUBATAN MAA TAKAFUL SEKARANG!


DEMAM DENGGI
""Demam Denggi merupakan sejenis penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Denggi (genus Flavivirus) yang disebar oleh nyamuk Aedes betina. Cara penyebarannya ialah melalui gigitan nyamuk aedes orang yang berpenyakit virus denggi kepada orang yang sihat. Terdapat dua jenis denggi yang paling berat iaitu Demam Hemoragik Denggi (DHF) dan Sindrom Kejutan Denggi (DSS).
Virus Denggi akan terpendam di dalam badan pesakit selama 3 - 14 hari (purata 4 hingga 6 hari) sebelum menunjukkan tanda-tanda. Pesakit mungkin akan mengalami demam mengejut diikuti dengan berbagai-bagai tanda dan gejala tidak khusus.""

Bila sebut jer pasal demam denggi ni memang ramai yang akan menggeleng kepala..Disebabkan oleh hanya seekor nyamuk nyawa kita bila-bila masa sahaja boleh terancam!
Kebetulan pula baru-baru ni jiran depan rumah, anak dia baru je terkena demam denggi..Dan kalau uolss nak tau  Seksyen 7, Shah Alam ni quite femes dengan kes-kes denggi ni (sumber     http://www.bharian.com.my/articles/Selangorteruscatatkesdenggitertinggi/Article/ ) 

Tak semestinya juga bila keluar news tunjuk kawasan hot spots denggi ni, tempat kita yang tak ada kes ni kita bole buat sambil lewa je..

Macam biasalah kalau ada je kes denggi mesti ada fogging punya hehehe...Ye, memang ramai orang tak suka pun bila foging ni almaklumlah lagi-lagi dengan bau nya...

* HAA TU DIA ABANG2 FOGGING DAH GET READY DENGAN EQUIPMENT*
* BIASA DORANG NI AKAN MULA FOGGING BILE NK DEKAT MAGHRIB BIASALAH MASA NI NYAMUK BANYAK KOT*
 *HEHEHEHE...PENUH SUDEH ASAPPPPP*
*DEKAT 15MINIT GAKLAH NK TUNGGU ASAP NI HILANG*
Biasa kalau kena tahan kt hospital akibat demam denggi ni memang 4-5 hari tu pun bergantung gak kepada teruk ke tak ke demam kita ni.. 
Jadi selain kita ambil langkah pencegahan, perlu juga kita persiapkan diri kita ni dengan menyediakan KAD PERUBATAN yang membolehkah kita untuk mendapatkan rawatan di HOSPITAL SWASTA sekiranya apa-apa terjadi terhadap kita dan keluarga tersayang :) Almaklumlah, selain dari kita nak mendapatkan rawatan, kita juga perlu memikirkan akan keselesaan diri dan juga keluarga kita apa bila ditimpa bencana!
 UNTUK KES DEMAM DENGGI, DEMAM BIASA, KEMALANGAN, H1N1 ADALAH ANTARA KES-KES YANG MEMBOLEHKAN KEMASUKAN SEGERA KE HOSPITAL SWASTA SELEPAS 30 hari DILULUSKAN!

FOR MORE INFO MENGENAI KAD PERUBATAN MAA TAKAFUL SMARTMEDIC 100, SILA CONTACT:) 

012-379 3162 / 012-659 3162 / CROSSBONES883@GMAIL.COM
  

No comments:

Post a Comment