Tuesday, February 5, 2013

PLAN TAKAFUL KELUARGA YANG KOMPREHENSIF DARI MAA TAKAFUL



Setiap dari antara kita yang bekerjaya & ingin membina sebuah keluarga pasti memerlukan satu plan perlindungan pendapatan yang komprehensif & padat. Musibah atau kecelakaan yg menimpa memang sesuatu yang tidak boleh dirancang tetapi kita sebagai manusia boleh merancang dengan mendapatkan satu plan perlindungan yang mampu untuk melindungi diri kita & keluarga sekiranya sesuatu yang buruk berlaku. Sering saja kita lihat di suratkhabar kes-kes kemalangan & nasib malang yang menimpa keatas seseorang sekiranya berlaku hilang upaya kekal atau hilang sumber pendapatan akibat penyakit kritikal yang dihidapinya.
"Semoga ALLAH permudahkan segala urusan keluarga mereka"
Memang benar duit bukanlah segalanya tetapi percayalah apa sahaja didalam dunia ini memerlukan duit lebih-lebih lagi jika nasib kita ditimpa seperti ini..Lakukanlah sekarang jika kita masih tidak mempunyai sebarang plan perlindungan untuk diri & keluarga..Tak perlu menunggu esok dan tak perlu menunggu bila kita mendapat segumpal wang kerana kecelakaan itu boleh berlaku bila-bila dan dimana-mana sahaja..Bagi mereka yang menganggap Persatuan Keselamatan Sosial (PERKESO) ada untuk melindungi mereka kerena telah mencarum setiap bulan, perlu diingatkan bahawa antara perkara yang PERKESO akan lindungi ialah "sekiranya mengalami bencana disebabkan kemalangan ketika bekerja atau dalam waktu perjalanan ketempat kerja" & bagaimana pula sekiranya diluar waktu pejabat?? Kita fikir-fikirkan lah..   

Plan ini juga amat sesuai kepada mereka-mereka yang bekerja atau berniaga sendiri kerana kebanyakkan dari mereka2 ini hanya mempunyai simpanan tetapi tidak mempunyai sebarang plan untuk perlindungan diri & pendapatan. 

MAA Takaful ada menyediakan satu Plan Takaful Keluarga yang komprehensif & padat bagi mereka yang berumur antara 18 tahun sehingga 69 tahun..Plan komprehensif ini bukan sahaja dapat melindungi diri kita malah juga melindungi keluarga disamping berpeluang untuk mengerjakan ibadah. Sekiranya umur panjang anda akan dapat menikmati dana persaraan & sekiranya sesuatu musibah berlaku, percayalah ahli keluarga anda akan masih mampu untuk meneruskan kehidupan seperti biasa dengan pampasan yang akan diberikan.

Anda bole lihat sendiri antara senarai manfaat-manfaat yang diberikan sekiranya anda mengambil Plan Takaful Keluarga ini dengan hanya menyumbang premium yang berpatutan ;
  • MANFAAT AKIBAT HILANG UPAYA KEKAL
  • PAMPASAN JIKA BERLAKU KEMATIAN (SEMULAJADI & KEMALANGAN)
  • MANFAAT PERLINDUNGAN KEPADA 46 PENYAKIT KRITIKAL
  • KAD PERUBATAN KEMASUKKAN KE HOSPITAL SWASTA DENGAN KADAR HAD TAHUNAN RM50,000 SEHINGGA RM200,000
  • ELAUN HARIAN KEMASUKAN KEHOSPITAL
  • KHAIRAT KEMATIAN (PENGURUSAN JENAZAH) SEBANYAK RM2,000
  • UPAH HAJI / AQIQAH / QURBAN / HAJAT PEMEGANG POLISI SEBANYAK RM5,000
  • ELAUN MC AKIBAT KEMALANGAN
  • PENGECUALIAN SUMBANGAN PREMIUM TAHUNAN SEKIRANYA DISAHKAN MENGHIDAPI SALAH SATU DARIPADA 46 PENYAKIT KRITIKAL
  • TABUNG PEWARIS 
  • DANA ATAU SIMPANAN PERSARAAN 
  • PELEPASAN CUKAI SEHINGGA RM6,000
  • PERKONGSIAN KEUNTUNGAN SYARIKAT MENGIKUT NISBAH 50:50
Apakah anda masih ragu-ragu lagi dengan Plan Takaful Keluarga setelah melihat senarai manfaat diatas?? Apakah anda akan masih ingin bertangguh lagi untuk membuat tindakan yang betul bagi diri & keluarga?? Apakah masih perlu menganggap harini kita sihat & selamat, esok, lusa, tulat & hari2 berikutnya kita akan sihat seperti hari sebelumnya??
Apakah kita sudah mempunyai simpanan beratus-ratus ribu yang akan menjamin keluarga kita mampu untuk meneruskan kehidupan seperti biasa sekiranya kita ditimpa musibah??
Apakah kita ingin melihat ahli keluarga kita sendiri mengalami nasib malang baru kita ingin buka mata & bertindak? atau
Apakah jika sudah didiagnosis dengan salah satu daripada 46 penyakit kritikal baru kita ingin bertindak?? Masa itu sudah terlambat kerana tiada Operator Takaful yang akan menerima permohonan dari seseorang yang sudah mempunyai penyakit sedia ada..

Fikir-fikirkan lah & buatlah keputusan yang bijak untuk menilai perkara-perkara diatas ini..Sekiranya anda berminat untuk mengetahui Plan Takaful Keluarga yang komprehensif ini bolehlah hubungi saya

KHAIRUL / 012-3793162 or 013-6394960 / CROSSBONES883@GMAIL.COM 

No comments:

Post a Comment